Aryasüren Ch16, N y a m b u u Kh. 1992, Mongolyn yos zanshlyn ikh tailbar toli, Süülenkhüü,
Ulaanbaatar.
B a d a m s a m b u u G. 2014, Tuulyn gurvan ulkhuny devsekh saglagar mod khaana ve?, Soyombo
printing, Ulaanbaatar.
B a d m a j e f f W ł o d z i m i e r z 1929, Chi szara bada han. Zasady medycyny tybetańskiej, reprint,
Sowa-druk na życzenie, Warszawa
B i r a S h a g d a r j a v 2006/2007, Mongolyn tengeriin üzel ba tengerchlel, Bulletin. The IAMS News
Information on Mongol Studies, vol. 39, no. 1, s. 5–66.
B u m - O c h i r D u l a m 2008, Uls töriin khün sudlalyn onolyn üüd, Bembi san, Ulaanbaatar.
G a n t u l g a Ts e n d, B y a m b a s ü r e n G e n d e n 2011, Mongol töriin üüsel, yos yoslol, belgedel,
hündetgel, ulamjlal (ntö. 209–2011 on), Admon, Ulaanbaatar.
D a n a a j a v Ta n g a d 2014, Mongolyn ugsaatny züin sudalgaa, t.IV, Mönkhiin üseg, Ulaanbaatar.
D u r k h e i m E m i l e 1990, Elementarne formy życia religijnego. System totemiczny w Australii, PWN,
Warszawa.
H u m p h r e y C a r o l i n e 1997, Exemplars and rules. Aspects of the discourse of moralities in Mongolia, [w:] The ethnography of moralities, red. S. Howell, Routledge, London, s. 25–47.
H u m p h r e y C a r o l i n e, U j e e d H ü r e l b a a t a r 2012, Fortune in the wind. An impersonal
subjectivity, Social Analysis, vol. 56, no. 2, s. 152–167.
K a p l o n s k i C h r i s t o p h e r 2006, Exemplars and heroes: the individual and the moral in the
Mongolian political imagination, [w:] States of mind: Power, place and subject in Inner Asia, red.
D. Sneath, Western Washington University, Cambridge, s. 53–90.
L u k e s S t e v e n 1973, Individualism, Harper & Row, New York.
L u v s a n t s e r e n G. 2008, Buddyn gün ukhaany onol, tüühiin asuudlaas, red. G.Chuluunbaatar,
Bembi san, Ulaanbaatar.
M a l e w s k a - S z a ł y g i n A n n a 2014, Kultury czy tożsamości? Kategorie analityczne w działaniu,
[w:] Colloquia Anthropologica. Issues in contemporary Social Anthropology, red. M. Buchowski,
A. Bentkowski, Wydawnictwo Nauka i Innowacje, Poznań, s. 285–292.
M o r o c h o j e w a Z o j a 1999, Koncepcja jednostki ludzkiej w kulturach Wschodu a niektóre problemy
odrodzenia kultur azjatyckich ludów Syberii, Warszawa 1999, rękopis udostępniony przez autorkę.
N a g a a n b u u B e s ü d e i N. 2011, Mongolchuudyn yazguur gün ukhaan, Tsalig, Ulaanbaatar.
R a j t a r M a ł g o r z a t a 2014, Zwrot etyczny i nowa antropologia moralności, Lud, t. 98, s. 137–156.
S a i n t s o g t Va n c h i n b a l 2000, Amin shütleg, t. 1, Höh hot (w piśmie staromongolskim).
S k r y n n i k o v a Ta t ’ â n a D. 2013, Harizma i vlast’ w epohu Čingis-hana, Evrazia, Sankt Peterburg.
S n e a t h D a v i d 2010, Political mobilization and the construction of collective identity in Mongolia,
Central Asian Survey, vol. 29, no. 3, s. 251–267.
S t a s i u k A n d r z e j 2014, Wschód, Wydawnictwo Czarne, Wołowiec.
S z y n k i e w i c z S ł a w o j 1981, Rodzina pasterska w Mongolii, Ossolineum, Wrocław.
– 1984, Naród wyrosły w stepie, [w:] Postacie narodów a współczesność, red. K. Gawlikowski,
PIW, Warszawa, s. 217–262.
Ta n g a d O y u n g e r e l 2013, Scheda po Czyngis Chanie. Demokracja po mongolsku, Trio, Warszawa.
– 2015a, Zapaśnik prezydentem? O kategoriach myślenia wyborców mongolskich, [w:] Polityka
państw azjatyckich. Wyzwania i dylematy, red. J. Marszałek-Kawa, K. Helnarska, Wydawnictwo
Adam Marszałek, Toruń, s. 305–327.
– 2015b, Kategorie tradycyjnej moralności w życiu społecznym współczesnych Mongołów, Zeszyty
Etnologii Wrocławskiej [złożony do druku].
– 2016, Cultural aspects of democratization in Mongolia. The ethical perspective, Ethnologia
Polona [złożony do druku].
Tendr ȃ k o v a M. B. 2008, Tengrianstvo: ot gosudarstvennoj religii k zabytym kul’tam, [w:] Religiȃ
v istorii i kul’ture mongoloȃzyčnyh narodov Rossii, red. N.L. Žukovskaȃ, Vostocnaȃ Literatura,
Moskva, s. 133–155.
Wa s i l e w s k i J e r z y S. 1978, Symbolika ruchu obrotowego i rytualnej inwersji, Etnografia Polska,
t. 22, z. 1, s. 81–107.
Z a p a ś n i k S t a n i s ł a w 2006, „Walczący islam” w Azji Centralnej. Problem społecznej genezy zjawiska, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.
Google Scholar