Baudelaire Ch. 1998, Malarz życia nowoczesnego, tłum. J. Guze, Wydawnictwo słowo obraz terytoria, Gdańsk.
Bauman Z. 1993, Przedstawienie na pustyni, przeł. M., Kwiek [w:] A. Zeidler-Janiszewska (red.) Drobne rysy w ciągłej katastrofie... obecność Waltera Benjamina w kulturze współczesnej, Wydawnictwo Instytutu Kultury, Warszawa, s. 71–84.
Benjamin W. 2013, Pasaże, Wydawnictwo Literackie, Kraków.
Bishop C. 2015, Sztuczne piekła. Sztuka partycypacyjna i polityka widowni, Fundacja Bęc Zmiana, Warszawa.
Bourriaud N. 2012, Estetyka relacyjna, Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK, Kraków.
Bromboszcz R. 2015, Moda współczesna i cybernetyczna. Wartości, skrzydła i warstwy, „Colloquium WNHiS AMW”, nr 2/2015, s. 71–88.
Drągowska M., Kuryłek D., Tatar E. M. 2008, Krótka historia Grupy Ładnie, Ha!art, Kraków.
Frydryczak B. 2002, Świat jako kolekcja. Próba analizy estetycznej natury nowoczesności, Wydaw-nictwo Fundacji Humaniora, Poznań.
Guzek Ł. 2006, Od white cube do alternative space, [w:] M. Popczyk (red.) Muzeum sztuki. Antologia, Wydawnictwo Universitas, Kraków, s. 467–489.
Kowalczyk I. 2012, Ciało i władza. Polska sztuka krytyczna lat 90, Wydawnictwo Sic!, Warszawa.
Kusiak J. 2013, Walter Benjamin i metodologia antropologicznego materializmu. Krzesanie dialektycznych iskier na metalowej głowie Ernsta Thälmanna, „Praktyka Teoretyczna”, nr 2/2013, s. 309–332.
Miessen M. 2016, Koszmar partycypacji, Fundacja Bęc Zmiana, Warszawa.
Musielak Ł. 2018, Zmierzch instytucji, Magazyn Szum – archiwum internetowe, https://maga-zynszum.pl/zmierzch-instytucji/, 17.04.2020.
Nowicka M. 2019, Podtapianie Bunkra, Krytyka Polityczna – archiwum internetowe, https://krytykapolityczna.pl/kultura/sztuki-wizualne/podtapianie-bunkra/, 17.04.2020.
O’Doherty B. 2005, Uwagi o przestrzeni galerii, tłum. A. Szyłak, [w:] M. Popczyk (red.) Muzeum sztuki. Antologia, Wydawnictwo Universitas, Kraków, s. 451–466.
Olszewska P. 2015, Trudna niezależność. O niezależnych przestrzeniach artystycznych, Magazyn Obieg – archiwum internetowe, http://archiwum-obieg.u-jazdowski.pl/felieton/37083, 17.05.2020.
Pospiszyl T. 2012, Artist run initiatives (ARI) – cechy ogólne i analiza wybranych przykładów histo-rycznych w Czechosłowacji i republice czeskiej, „Sztuka i Dokumentacja”, nr 7/2012, s. 38–43.
Skóra F. 2018, Pracownia i dom Bogusława Bachorczyka (rozmowa), https://pracowniedowgladu.pl/pracownia-i-dom-boguslawa-bachorczyka/, 13.04.2020.
Sowa J. 2009, Goldex poldex Madafaka, czyli raport z (oblężonego) Pi Sektora, [w:] M. Lind, R. Minichbauer (red.) Europejskie polityki kulturalne, Fundacja Bęc Zmiana, Warszawa, s.17–28.
Woolf V. 2018, Eseje wybrane, Wydawnictwo Karakter, Kraków.
Google Scholar