Opublikowane: 01.01.2016

Nie tylko lekcje i oprowadzanie. Kilka uwag o polskiej edukacji muzealnej i sposobach jej badania

Anna Nadolska-Styczyńska

Abstrakt

Artykuł dotyczy przemian, jakie nastąpiły w ciągu ostatnich 35 lat w polskiej edukacji muzealnej. Autorka, która w latach 80. XX wieku rozpoczynała swoją pracę w muzeum od prowadzenia lekcji muzealnych i organizowania konkursów, charakteryzuje główne cechy ówczesnej działalności edukatorów oraz analizuje kierunki zmian, jakie nastąpiły w tym zakresie po roku 2000. Omawia je na przykładzie projektów realizowanych przez Muzeum Miejskie w Żorach oraz Muzeum im. Antoniego hr. Ostrowskiego w Tomaszowie Mazowieckim. Zwraca uwagę na takie cechy jak integralność, interdyscyplinarność i wielopłaszczyznowość tych działań, a także podkreśla znaczenie doboru właściwych metod w badaniach nad edukacją muzealną

Słowa kluczowe:

muzealnictwo, edukacja

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Nadolska-Styczyńska, A. (2016). Nie tylko lekcje i oprowadzanie. Kilka uwag o polskiej edukacji muzealnej i sposobach jej badania. Journal of Urban Ethnology, 14, 95–111. Pobrano z https://journals.iaepan.pl/jue/article/view/689

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.